سالن گیاه شناسی: شامل انواع گیاهان گلدار ـ بی گل ـ داروئی ـ صنعتی ایران و هر بار یوم و مقایسه آنها با نمونه های خارج از كشور ـ مواد داروئی سنتی ایران ـ اثر برگ و ساقه درختان فسیل شده مربوط به دورانهای گذشته اروپا و ایران، بخصوص تنه های درختان معدنی شده (سیلیسی یا سیدریتی) جنگل های 180 میلیون سال قبل ایران.

در این سالن مجموعه سنگواره های كمیاب و ارزنده ایران ـ مولاژهای بازسازی شده فسیلهای خارج از كشور از ویژگی خاصی برخوردار بوده و از نظر آشنایی یا پراكندگی جغرافیائی و ارزیابی اقتصادی معادن مختلف كشور و استان اصفهان كاملا منحصر و استثنائی است

 

سالن زمین شناسی: شامل كلیه مواد تشكیل دهنده پوسته جامد زمین ـ كانی ها ـ كریستال ها ـ سنگ های معدنی ـ رسوبی ـ آذرین ـ دگرگونی ـ ساخت های رسوبی دریائی و قاره ای سنگواره ها یا فسیل های دریائی دوران های گذشته از 580 میلیون سال قبل تاكنون. در این سالن مجموعه سنگواره های كمیاب و ارزنده ایران ـ مولاژهای بازسازی شده فسیلهای خارج از كشور از ویژگی خاصی برخوردار بوده و از نظر آشنایی یا پراكندگی جغرافیائی و ارزیابی اقتصادی معادن مختلف كشور و استان اصفهان كاملا منحصر و استثنائی است.

 

سالن جغرافیای طبیعی و نقشه ها: در این سالن نمونه هائی از نقشه های توپوگرافی ـ جغرافیائی نقشه های برجسته شهری و طبیعی و ظمین شناسی ـ نقشه های زمین شناسی و زمین ساختی ایران ـ نقشه نقاط هم ساختمانی و زلزله خیزی ماكت های آموزش جغرافیائی ـ نقشه های پژوهشی و گسترش معادن مختلف كشور و استان اصفهان و كارهای پژوهشی واحد تحقیقاتی موزه ارائه گردیده است.

 

سالن جانوران مهره دار: این سالن كه از بزرگترین سالن های موزه است و خود از نظر معماری دیدنی است شامل انواع ماهیان ـ دوزیستان ـ خزندگان ـ پرندگان ـ پستانداران به صورت رده بندی و بازشناسی محیط زندگی و از نظر آموزشی نمونه های مشابه و اختلاف آنها نشان داده شده، گاهی نمونه های زنده و تاكسیدرمی شده (بخصوص در مورد خزندگان) و یاتجمع مهره داران مفید ـ مضر ـ اهلی ـ وحشی ـ دریائی ـ كویری حمایت شده و یا در حال انقراض آنها توجه شده است.

برای دیدن این موزه باید به اصفهان، خیابان استانداری، تالار تیموری مراجعه کنید.

 


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: